Geslaagd voor de cursus commerciële vaardigheden

Hoe zorg je ervoor dat je echt naar je cliënten kan luisteren? En dat je ze echt kan aanbieden wat ze nodig hebben? Ik ben werkzaam in een bedrijf en heb dagelijks te maken met klantcontact. Het zit in mij om goed te kunnen luisteren én te kunnen verkopen, maar het is altijd goed om jezelf te blijven trainen. Zo ben ik via het bedrijf naar een cursus commerciële vaardigheden gestuurd. Dit is via een extern bedrijf geregeld, en ik moet zeggen, deze mensen weten echt waar ze mee bezig zijn. De cursus was fantastisch, ik heb echt niet eerder zoveel geleerd over klantcontact. Het voelt zo vruchtbaar om jezelf hierin te blijven scholen.

Meer sales door meer contact

Uiteindelijk is een groot deel van het werk het verkopen van je producten. Deze producten moeten natuurlijk altijd aansluiten op de wensen van je klant. Maar het is ook noodzaak dat je deze producten ook zo goed mogelijk aan de man brengt. Het is een balans die je moet scheppen. Zo kan je bijvoorbeeld ook een product in de wacht laten als je merkt dat je klant nog niet zeker is. Ik ga er vanuit dat deze zekerheid een 100 procent garantie is op tevredenheid. De klant moet achter zijn keus staan en dan heb je een goede dienst geleverd. Ik heb tijdens de cursus weer zoveel inzichten gehad waardoor mijn sales ook aanzienlijk gestegen zijn.